Når man bruger en lydindspilning til meditation, kan den talendes ordvalg og stemme gøre en betydeligt forskel for den lyttende. Derfor tilbyder vi forskellige underviseres bud på den samme type øvelse. Forhåbentlig finder du en indspilning, der fungerer for dig.

Øvelserne er inddelt i grupper. Det er alene en tematisk arrangering, det er altså ikke som sådan meningen, at du skal tage dem i en bestemt rækkefølge - eller for den sags skyld bruge dem alle sammen. I vores tilgang opfordrer vi til, at du tilpasser mindfulness og compassion til din hverdag og bruger de øvelser, der passer bedst ind.
Måske skal du blot bruge en enkelt øvelse.

"Grundmeditationen" er en ganske kort mindfulnessmeditation. For de interesserede tilbyder vi også en længere version.

"Mindfulness og lovingkindness" er to grundlæggende meditationstyper, som udgør rygraden i henholdsvis vores Mindfulness- og vores Compassion-kursus.

De korte øvelser med "Mindful timeout" er beregnet til at bringe mindfulness ind i din hverdag på en fleksibel måde, med fokus på den konkrete oplevelse i nuet.
Meditation på en positiv oplevelse hjælper dig til at få mere ud af de positive øjeblikke i din hverdag.

"Kropsscanning" træner dig i større kropslig opmærksomhed. Det kan både øge din evne til at opdage fx stress tidligere, og til at opleve ro og hvile, når den er til stede. Med større kropsopmærksomhed bliver du mere opmærksom på de tanker, følelser og handlingsimpulser, der måske tidligst viser sig som kropslige sansninger.

Øvelsen "At modtage og give Compassion" tilbyder en alternativ måde at arbejde med venlighed og medfølelse på end en Lovingkindness meditation.

Endelig er "Mit trygge Sted" en øvelse, der søger at fremme en oplevelse af ro og tryghed lige nu. Den anbefales også til personer med søvnproblemer. Vores øvelse giver et konkret eksempel. Du kan downloade et arbejdsark, der kan hjælpe dig med at lave din egen version.

"Hold-slip-øvelsen" fremmer afspænding.

God fornøjelse!